VIII.5. Змагання з естафетних снігових перегонів

1. Естафетні перегони – одноденні змагання, в яких беруть участь естафетні команди, кожна з яких складається мінімум з трьох учасників.

2. За рішенням організатора естафета може включати етапи:

1) лише пулка;
2) лише скіджоринг;
3) скіджоринг і пулка (у цьому випадку організатори мають заздалегідь прийняти рішення про те, яка програма буде на якому етапі).

3. Кожен учасник проходить трасу один раз. Після перетину фінішної лінії учасник передає естафету члену команди, що стартує відразу за ним.

4. Переможцем естафети вважається команда, яка першою перетнула фінішну лінію після всіх етапів.

5. Команда в естафеті.
У естафетних перегонах допускаються упряжки, що складаються з одного собаки.
Кожна команда може складатися з чоловіків, жінок та юніорів. Можуть бути організовані окремі змагання серед чоловіків, жінок та юніорів.
Імена учасників кожної естафетної команди та порядок старту мають бути представлені в організаційний комітет перегонів щонайменше за 60 хвилин до старту, якщо головним суддею перегонів не встановлено інше.

6. Стартова, фінішна зони і зона передачі естафети не можуть розташовуватися в одному місці. Стартова зона естафетних перегонів має відповідати вимогам зони масового старту.

7. Траса естафетних перегонів має відповідати загальним правилам проходження трас для скіджорингу та пулки.

8. Зона передачі естафети.
Зона передачі естафети являє собою розмічений майданчик завдовжки близько 20-50 метрів, завширшки близько 15 метрів. Вона знаходиться під кутом від 45 до 90 градусів до траси, на якій фінішують спортсмени.
Зона передачі естафети починається за лінією фінішу і закінчується лінією, прокресленою поперек траси.

9. Процедура передачі естафети.
Посадова особа перегонів має подати сигнал (оголошенням стартового номера) кожному керівнику або помічникові команди, коли командна упряжка перебуватиме приблизно за 1 кілометр від зони передачі естафети.
Сигнал має бути ясно видно і чути керівникам або помічникам команди, які мають знаходитись у спеціальному секторі зони передачі естафети.
Учасник, який прийшов до фінішу, має відчепити собаку відразу ж, як тільки вона перетнула фінішну межу.
Помічник гонщика має прийняти собаку.
Учасник має пройти вглиб зони передачі естафети і торкнутися рукою наступного учасника команди.
Передача естафети має здійснюватися в межах зони її передачі. Посадова особа перегонів має контролювати цей процес.
Учасникам не дозволено отримувати будь-яку допомогу в зоні передачі естафети.

10. Правила фінішу естафетних перегонів аналогічні загальним правилам фінішу для скіджорингу та пулки.

11. Час естафетних перегонів.
Відлік часу починається з команди “Старт!” і закінчується перетином фінішної межі останнім учасником команди.
Ведеться відлік часу проходження етапу кожним учасником естафети. Рекомендовано забезпечити учасників естафетної команди номерами, які, крім номера команди, також показують індивідуальне стартове положення кожного члена команди.

12. Правила індивідуального старту.
Індивідуальний стартовий коридор – певна ділянка траси, яка починається від лінії старту, завдовжки мінімум 30 метрів і завширшки 4 метри.
До стартового сигналу учасник і собака не можуть перетинати лінію старту.
Стартовий інтервал між учасниками має бути 30 секунд або 1 хвилина.
Якщо команда стартує до подачі стартового сигналу, вона повертається назад на стартову лінію для здійснення своєчасного старту. Цей старт буде дозволений якнайскоріше, але не раніше 10 секунд після або не пізніше 10 секунд до запланованого старту іншої команди.
Якщо команда запізнилася на старт, вона може стартувати за готовністю, але не пізніше 10 секунд до запланованого старту наступного учасника або не раніше 10 секунд після старту наступного учасника.
В обох випадках час має враховуватися так, немов команда стартувала вчасно, але суддя на старті має зробити позначку щодо реального стартового часу.

13. Мас-старт.
В естафетних змаганнях проводиться мас-старт. Гонщики, що беруть участь у першому етапі, мають стартувати з однієї стартової лінії.
В естафетних перегонах номер “1” має стартувати з середини стартової лінії, номер “2” – праворуч від номера “1”, номер “3” ліворуч від номера “1” і т.д.
Переміщуючись за стартовою доріжкою гонщики мають вести собак за нашийники або шлеї, а лижі і палиці мають бути паралельні. Якщо учасник не виконує це правило, йому виноситься попередження, а якщо в цій ситуації інший учасник був змушений зупинитися або затриматися, винуватець підлягає дискваліфікації.
Стартовий коридор має бути (за можливістю) такої ширини, щоб усі учасники першого етапу могли стартувати разом з однієї лінії. Якщо це неможливо, наступні учасники мають стартувати з другої стартової лінії, що розташована мінімум у 5 метрах позаду першої. Якщо замість жеребкування використовується “посів”, жодна з посіяних груп не може бути більшою за максимальну кількість команд, що розміщені на першій стартовій лінії.
Протягом перших 100 метрів стартовий коридор для естафетних гонок має бути завширшки зі стартову лінію, а протягом наступних мінімум 100 метрів має плавно звужуватися до ширини траси.

14. Старт в гонці переслідування.
Процедура старту на першому етапі здійснюється відповідно до загальних правил до гонки переслідування.
До стартового сигналу учасник і собака не можуть перетинати лінію старту.

15. Загальні правила проходження траси.
Гонщик має слідувати на лижах за собаками.
Гонщик не може задавати темп собакам, рухаючись попереду упряжки.
Суворо заборонено тягнути собаку або будь-якими іншими способами примушувати її рухатися уперед. Допомога собакам шляхом підштовхування і підтягування пулки дозволена. Дозволено надання допомоги в годуванні і напуванні собак. Головний суддя перегонів зобов’язаний вказати спеціальні місця на трасі, де така допомога може бути надана.
Під час обгону командою “Трасу!” команда, яку обганяють, має дати дорогу команді, що обганяє, рухаючись за собаками, а лижі і палиці тримати паралельно трасі.
Якщо з будь-якої причини собака втратить здатність рухатися уперед, гонщик знімається з етапу.
Траса для індивідуального старту має бути 4 метри завширшки, а на останніх 150 метрах – мати ширину 6 метрів. Траса для загального старту має бути завширшки 6 метрів, а на останніх 150 метрах – мати ширину 8 метрів.

16. Фінішний коридор.
Відмітка, що встановлена за 150 метрів до фінішної лінії, визначає зону “Без права на перевагу” – фінішну зону, в якій гонщик і собаки зобов’язані дотримуватися однієї фінішної доріжки і ніхто не має переважного права дороги. Процедура обгону в даному випадку не застосовується.