VIII.6. Змагання з байкджорингу

1. Класи та довжина дистанцій.
Упряжка у байкджорингу складається з гонщика на велосипеді та одного собаки.

1) клас чоловіків – юніорів (DBMJ);
2) клас жінок – юніорів (DBWJ);
3) клас чоловіків (DBM);
4) клас жінок (DBW);
5) клас чоловіків – ветеранів (DBMV);
6) клас жінок – ветеранів (DBMV).

В одному і тому ж змаганні учасник не має права брати участь у декількох класах.

Довжина максимальних і рекомендованих дистанцій:
1) байкджоринг – 1 собака: мінімум 2 км, максимум 10 км;
2) байкджоринг – естафета (одне коло): мінімум 1 км, максимум 10 км.

Якщо у зв’язку з обставинами, що склалися, трасу необхідно скоротити або збільшити, скорочення або збільшення не може перевищувати 25% у всіх класах.

2. Загальні вимоги до місця проведення змагань.
Траса має бути безпечна для собак і гонщиків. Під час прокладання траси особлива увага має приділятися поворотам і тривалим спускам. Вся траса має бути сконструйована з урахуванням можливостей найшвидшого проходження.
Траса не може перетинати саму себе. Команди можуть проходити ту ж саму трасу двічі. У цьому випадку поворот на повторне коло не може проходити за стартовою і фінішною зонами. Якщо не можна уникнути необхідності проходження траси однією командою більше двох разів, організатор має сповістити про це заздалегідь у запрошенні до перегонів. Відхилення від цих вимог можливо тільки з непередбачуваних обставин.
Ширина траси має бути за можливістю оптимальна для здійснення обгонів.
Відстань між ділянками траси має бути такою, щоб учасники не заважали один одному.
Траса має бути відгороджена від парковок і припаркованих автомобілів.
Траса не може перетинати завантажені транспортом дороги на одному рівні. В разі неможливості забезпечення виконання цієї вимоги, необхідно отримати попередній дозвіл на перекриття дороги на час змагань. На цій ділянці організовується належний контроль. Траса має перетинати дорогу під кутом 90 градусів.
Стартовий коридор має бути мінімум 30 метрів завдовжки і організованим таким чином, щоб будь-яка команда у разі потреби могла звільнити трасу.
Фінішна зона має бути мінімум 150 метрів завдовжки, не мати гострих кутів, бути достатньою для обгону ширини.
Стартову і фінішну лінії має бути добре видно.
Пункти для пиття (або питна вода) мають розташовуватися мінімум кожні три кілометри протягом траси, щоб собаки могли напитися і охолодитися.

3. Вимоги до розмітки траси.
На трасі має бути встановлено достатню кількість чітко помітних знаків, розміщених таким чином, щоб у спортсменів не виникало сумнівів під час вибору напрямку руху. Детальний опис знаків наведено у Додатку 12 до цих Правил.

4. Мінімальні і максимальні температури, рівень вологості.
Визначення температури і вологості повітря здійснюється за 30 хвилин до старту, далі – за рішенням головного судді перегонів. Значення показників термометра і гігрометра фіксуються у протоколі. Термометр і гігрометр мають бути розташовані у зоні видимості, в тіні, на висоті 50 сантиметрів від поверхні землі.
Рішення щодо можливості проведення змагань або змін у програмі змагань з урахуванням погодних умов приймається головною суддівською колегією.

В ході прийняття остаточного рішення до уваги приймається:
1) максимальна температура для змагань + 22°С;
2) температура, вища + 16°С, але нижча + 18°С – дистанція не може перевищувати мінімальний розмір;
3) температура від + 18°С до + 22°С – дистанція не може перевищувати 1,5 км. У випадку, якщо температура досягла + 18°С, головний суддя перегонів скликає нараду з ветеринарами перегонів з метою прийняття рішення щодо перенесення або скасування перегонів. Рішення ветеринарного лікаря має переважне значення. Здоров’я та безпека собак мають бути основними критеріями в ході прийняття рішення;
4) в залежності від особливостей траси (значний фрагмент траси знаходиться під відкритим сонцем) та інших факторів, головний суддя перегонів може скоротити дистанцію або вжити інших заходів;
5) температура, нижча + 16°С з рівнем вологості менше 85% – стандартні умови змагань.

5. Вимоги до гонщика.
Учасники перегонів мають бути присутніми на зборах учасників змагань, які проводяться до старту, а також на будь-яких інших зборах, про які офіційно оголошено з метою надання інформації для участі у перегонах. Головний суддя перегонів може зробити виняток для учасників, що запізнилися з незалежних від них причин. В такому випадку учасник несе відповідальність за отримання короткого інструктажу від офіційних осіб до початку змагань.
Учасники не можуть наражати на небезпеку собак, заважати проведенню заходу в цілому. Порушники дискваліфікуються.

6. Вікові обмеження для собак.
До участі у змаганнях допускаються собаки віком з 18 місяців.

7. Інші обмеження для собак.
Будь-який собака, що брав участь в одній з програм їздового спорту, не може бути допущений до участі в іншій програмі в той самий день, за винятком випадків, якщо однією з програм є канікрос або естафета.
До початку змагань допускається заміна раніше заявленого собаки.

8. Змагальне спорядження.
Протягом перегонів гонщик зобов’язаний мати на собі номер встановленого Організатором зразка.
Все спорядження має бути схвалене суддівською колегією. Головний суддя перегонів має право перевірити будь-яке спорядження. Учасники особисто несуть відповідальність за відповідність їх спорядження вимогам і Правилам.
Взуття учасника змагань не може бути небезпечним для собак. Взуття з жорсткими шипами заборонено.
Заборонено використовувати нашийники і намордники, які можуть призвести до задухи собаки. Заборонені батоги.
Шлейка для собаки обов’язкова. Всі шлейки мають бути виготовлені з еластичного матеріалу з м’якою підкладкою в області шиї і грудей собаки та підходити за розміром.
Собака має кріпитися до велосипеда або до гонщика потягом з амортизатором, довжина якого в розтягнутому стані становить не менше 2,5 метри і не більше 3 метрів від велосипеда до собаки. Якщо потяг прикріплений до гонщика, він має кріпитися за допомогою поясу (завширшки не менш 7 см на спині).
Велосипед обладнується надійними гальмівними системами для обох коліс і пристосуванням, що виключає потрапляння шнура в переднє колесо. Шипована гума на велосипеді заборонена.
Потяг (буксирувальний трос) має бути оснащений швидкороз’ємним карабіном для екстреного від’єднання або іншим швидкороз’ємним пристосуванням.
Заборонені будь-які металеві гаки, кільця і карабіни на кінці потяга з боку гонщика. Категорично заборонені виготовлені з ланцюгів потяги та інше спорядження. Мотузяне обладнання не має бути небезпечним для собак і має бути схвалене головним суддею перегонів. Заборонено кріпити потяг, що з’єднує собаку зі спортсменом, за нашийник.
Обладнання має бути доступне для огляду посадовими особами перед і після перегонів.
Всі учасники самостійно несуть відповідальність за відповідність свого спорядження усім встановленим правилам.
Для спортсмена обов’язкові шолом і рукавички. Шоломи мають бути виготовлені відповідно до національних вимог і стандартів безпеки. Організатори можуть вимагати обов’язкову наявність шолома у випадках, якщо вони вважають, що це необхідно для безпеки та/або за умовами страхування. Ця вимога має бути вказана у запрошенні на перегони.
Організатор перегонів може встановити додаткові обов’язкові вимоги і правила щодо спорядження для безпеки.
За рішенням організатора може бути введено додаткове обов’язкове обладнання. Перелік такого обладнання має бути вказаний у запрошенні на перегони.
Учасники та обладнання мають бути доступні для огляду на стейк-ауті або в зоні стоянки транспортних засобів мінімум за 10 хвилин до запланованого часу старту, якщо інше не визначено головним суддею перегонів.
Після проведення огляду заборонені будь-які дії з обладнанням без дозволу головного судді перегонів або іншої уповноваженої офіційної особи.
Огляд запряжених собак має бути закінчений не пізніше, ніж за 6 хвилин до запланованого часу старту.
Проведення огляду не може створювати перешкод для спортсменів, які стартують і фінішують.

9. Правила старту-фінішу.
Стартові інтервали: 0.5 або 1 хвилина.
Організатори можуть прийняти рішення щодо встановлення більшого стартового інтервалу.
Масовий старт не рекомендується у зв’язку з потенційним ризиком травмування собак і спортсменів через наявність обладнання та рухомих
частин/коліс.
В рамках останнього етапу перегонів, за рішенням організаторів, учасники можуть стартувати з інтервалом, фактично відповідним реальній різниці в часі за підсумками попередніх етапів, округленою до цілих секунд (гонка переслідування).
Хронометраж має здійснюватися з точністю до однієї десятої секунди без будь-яких поправок. У ході проведення естафет фіксується не лише час команди в цілому, але й час, показаний кожним з учасників.
Якщо дві команди показали однаковий час, порядок наступного старту таких команд визначається як зворотний щодо порядку їх старту у попередньому етапі. Команди, які показали однаковий час у всіх перегонах, обидві посідають одну фінішну позицію.
Стартова зона має передбачати наявність стартового коридору для кожної команди. Відстань між стартовими коридорами має бути близько двох метрів. Довжина стартового коридору має бути близько 80 метрів. Кінець стартової зони має бути позначений лінією.
Відстань між стартовими лініями має бути не менше 10 метрів.
Стартова точка команди у байкджорингу визначається за переднім колесом велосипеда, яке не може перетинати стартову лінію до подачі стартового сигналу.
Гонщик не може задавати темп, рухаючись попереду собаки. Суворо заборонено тягнути собаку або будь-якими іншими способами примушувати собаку рухатися уперед.
Якщо собака відмовляється або втрачає здатність рухатися вперед, гонщик знімається з дистанції на цьому етапі.
Команда, що не звільнила стартовий коридор (мінімальна дистанція – 30 метрів) до стартового часу наступної команди, може бути дискваліфікована.
У парних стартах наприкінці стартового коридору і в будь-якому іншому місці, де два коридори траси сходяться в один, перевагу на дорозі має той учасник, чий собака знаходиться попереду.
Команда вважається такою, що фінішувала, коли собака перетнув фінішну межу. Інші методи обліку часу можливі, якщо гонщики або керівники команд були про це офіційно проінформовані до першого старту на перегонах.
Фінішна зона, де застосовується правило “Без права на перевагу”, має бути завдовжки 150 метрів.
Учасник, який показав найкращий підсумковий час у своєму класі, оголошується переможцем.
У разі рівного часу учасники посідають однакову фінішну позицію.

10. Правила проходження трас.
Команда має пройти всю трасу, встановлену організатором перегонів.
Якщо собака зійшов з траси, гонщик зобов’язаний повернути його на трасу в те місце, з якого він зійшов.
Будь-який гонщик, що скористався протягом перегонів будь-яким іншим транспортним засобом крім того, на якому він бере участь у змаганні, має бути дискваліфікований.
Учасникам заборонено створювати перешкоди іншим гонщикам.
У разі здійснення обгону гонщик, що обганяє, може вимагати поступитися дорогою не раніше, ніж його собака буде знаходитись у межах 15 метрів від учасника, що рухається попереду.
Під час обгону команда, яку обганяють, зобов’язана забезпечити можливість безперешкодного проходу команди, що обганяє. За командою “Трасу!” учасник і собака, яких обганяють, мають притиснутися до одного боку траси і припинити прискорення.
Командам може бути надана рівна допомога з боку посадових осіб, які перебувають на позначених на трасі пунктах, відповідно до рішення головного судді перегонів.

11. Додаткові правила.
Кожен учасник може мати резервних собак, яких має право вибирати для участі перед стартом для відповідності мінімальним і максимальним вимогам класу. Організатори мають встановити максимальну кількість резервних собак для кожного класу.
Організатори перегонів можуть встановлювати додаткові вимоги та обмеження, які відповідають місцевим умовам та не суперечать загальним вимогам до забезпечення безпеки тварин.

12. Контрольні пункти та зупинки на відпочинок.
Заборонено залишати будь-яке сміття на трасі. Все сміття має бути доставлено до фінішу, контрольних пунктів або інших точок, визначених організаторами.
Стоянки і зупинки на відпочинок мають бути обладнані за межами траси. Собаки та обладнання не можуть залишатися на трасі. Гонщик не може залишатися на трасі більше за необхідний час.
Контрольні пункти, стоянки і зупинки на відпочинок мають бути приведені у порядок і почищені командами перед виходом на трасу.
Гонщики мають відмітитись на контрольних пунктах перед продовженням руху.
У випадку відсутності на контрольному пункті посадової особи, і організатором не були надані вказівки щодо цього контрольного пункту, гонщик зобов’язаний самостійно подбати про підтвердження відвідання цього контрольного пункту, оповістити щодо цього офіційних осіб на наступному контрольному пункті.
Головний суддя перегонів, офіційна особа або ветеринар перегонів можуть зняти команду або собаку з перегонів через неможливість завершення дистанції.