VIII.8. Змагання з перегонів на картах

1. Класи та довжина дистанцій.

Змагання можуть проводитися в класах:
1) карт – 4 собаки (DR4) (команда має складатися з не більше 4 і не менше 3 собак);
2) карт – 6 собак (DR6) (команда має складатися не більше 6 і не менше 4 собак);
3) карт – 8 собак (DR8) (команда має складатися не більше 8 і не менше 5 собак.

Довжина максимальних і рекомендованих дистанцій:
1) карт – 4 собаки: мінімум 4 км, максимум 8 км;
2) карт – 6 собак: мінімум 5 км, максимум 10 км;
3) карт – 8 собак: мінімум 5 км, максимум 12 км.

Якщо у зв’язку з обставинами, що склалися, трасу необхідно скоротити або збільшити, скорочення або збільшення не може перевищувати 25% у всіх класах.

2. Загальні вимоги до місця проведення змагань.
Траса має бути безпечна для собак і гонщиків. Під час прокладання траси особлива увага має приділятися поворотам і тривалим спускам. Вимоги до місця проведення змагань ідентичні вимогам для програми змагань з байкджорингу.

3. Вимоги до розмітки траси.
На трасі має бути встановлено достатню кількість чітко помітних знаків, розміщених таким чином, щоб у спортсменів не виникало сумнівів під час вибору напрямку руху. Детальний опис знаків наведено у Додатку 12 до цих Правил.

4. Мінімальні і максимальні температури, рівень вологості.
Вимоги до температури та рівня вологості ідентичні вимогам для програми змагань з байкджорингу.

5. Вимоги до гонщика.
Учасники перегонів мають бути присутніми на зборах учасників змагань, які проводяться до старту, а також на будь-яких інших зборах, про які офіційно оголошено з метою надання інформації для участі у перегонах. Головний суддя перегонів може зробити виняток для учасників, що запізнилися з незалежних від них причин. В такому випадку учасник несе відповідальність за отримання короткого інструктажу від офіційних осіб до початку змагань.
Учасники не можуть наражати на небезпеку собак, заважати проведенню заходу в цілому. Порушники дискваліфікуються.

6. Вікові обмеження для собак.
До участі у змаганнях допускаються собаки віком з 18 місяців.

7. Інші обмеження для собак.
Будь-який собака, що брав участь в одній з програм їздового спорту, не може бути допущений до участі в іншій програмі в той самий день, за винятком випадків, якщо однією з програм є канікрос або естафета.
До початку змагань допускається заміна раніше заявленого собаки.

8. Змагальне спорядження.
Протягом перегонів гонщик зобов’язаний мати на собі номер встановленого Організатором зразка.
Все спорядження має бути схвалене суддівською колегією. Головний суддя перегонів має право перевірити будь-яке спорядження. Учасники особисто несуть відповідальність за відповідність їх спорядження вимогам і Правилам.
Взуття учасника змагань не може бути небезпечним для собак. Взуття з жорсткими шипами заборонено.
Заборонено використовувати нашийники і намордники, які можуть призвести до задухи собаки. Заборонені батоги.
Шлейка для собаки обов’язкова. Всі шлейки мають бути виготовлені
з еластичного матеріалу з м’якою підкладкою в області шиї і грудей собаки та підходити за розміром.
Всі собаки мають бути запряжені попарно або поодинці.
Всі собаки мають бути пристебнуті до нежорсткого і гнучкого потягу
з шийними і хвостовими посторонками за винятком собак-лідерів (перша пара), які можуть бігти без шийного посторонку.
Карт в класі DR4 і DR4J може бути як 3-, так, і 4- колісним.
Карти в інших класах (DR6 і DR8) мають бути 4- колісними за винятком випадків, коли в запрошенні на перегони окремо зазначено, що триколісні карти дозволені і для інших класів крім DR4 і DR4J.
Мінімальний діаметр колеса має бути 30 см.

Всі карти мають:
1) ефективні гальма на задніх колесах, бажана наявність гальм і на передніх колесах;
2) ручне гальмо з функцією блокування.

Заборонено використання шипованої гуми на карті.

Рекомендовані такі мінімальні ваги для картів:
1) для класів з 4 собаками – 25 кг;
2) для класу з 6 собаками – 35 кг;
3) для класу з 8 собаками – 45 кг.

Незалежно від ваги, карти мають бути добре і безпечно сконструйовані, бути міцними для позначеної кількості собак, стійкими і безпечними для собак і гонщиків.
Потяг (буксирувальний трос) має бути оснащений швидкороз’ємним карабіном для екстреного від’єднання або іншим швидкороз’ємним пристосуванням.
Заборонені будь-які металеві гаки, кільця і карабіни на кінці потяга з боку гонщика. Категорично заборонені виготовлені з ланцюгів потяги та інше спорядження. Мотузяне обладнання не має бути небезпечним для собак і має бути схвалене головним суддею перегонів. Заборонено кріпити потяг, що з’єднує собаку зі спортсменом, за нашийник.
Обладнання має бути доступне для огляду посадовими особами перед і після перегонів.
Всі учасники самостійно несуть відповідальність за відповідність свого спорядження усім встановленим правилам.
Всі гонщики мають бути в шоломах. Рекомендовано використання рукавичок. Шоломи мають бути виготовлені відповідно до національних вимог і стандартів безпеки. Організатори можуть вимагати обов’язкову наявність шолома у випадках, якщо вони вважають, що це необхідно для безпеки та/або за умовами страхування. Ця вимога має бути вказана у запрошенні на перегони.
Організатор перегонів може встановити додаткові обов’язкові вимоги і правила щодо спорядження для безпеки.
За рішенням організатора може бути введено додаткове обов’язкове обладнання. Перелік такого обладнання має бути вказаний у запрошенні на перегони.
Учасники та обладнання мають бути доступні для огляду на стейк-ауті або в зоні стоянки транспортних засобів мінімум за 10 хвилин до запланованого часу старту, якщо інше не визначено головним суддею перегонів.
Після проведення огляду заборонені будь-які дії з обладнанням без дозволу головного судді перегонів або іншої уповноваженої офіційної особи.
Огляд запряжених собак має бути закінчений не пізніше, ніж за 6 хвилин до запланованого часу старту.
Проведення огляду не може створювати перешкод для спортсменів, які стартують і фінішують.

9. Правила старту-фінішу.
Стартові інтервали: 1 або 2 хвилини.
Організатори можуть прийняти рішення щодо встановлення більшого стартового інтервалу.
Масовий старт не рекомендується у зв’язку з потенційним ризиком травмування собак і спортсменів через наявність обладнання та рухомих частин/коліс.
В рамках останнього етапу перегонів, за рішенням організаторів, учасники можуть стартувати з інтервалом, фактично відповідним реальній різниці в часі за підсумками попередніх етапів, округленою до цілих секунд (гонка переслідування).
Хронометраж має здійснюватися з точністю до однієї десятої секунди без будь-яких поправок. У ході проведення естафет фіксується не лише час команди в цілому, але й час, показаний кожним з учасників.
Якщо дві команди показали однаковий час, порядок наступного старту таких команд визначається як зворотний щодо порядку їх старту у попередньому етапі. Команди, які показали однаковий час у всіх перегонах, обидві посідають одну фінішну позицію.
Стартова зона має передбачати наявність стартового коридору для кожної команди. Відстань між стартовими коридорами має бути близько двох метрів. Довжина стартового коридору має бути близько 80 метрів. Кінець стартової зони має бути позначений лінією.
Відстань між стартовими лініями має бути не менше 10 метрів.
Стартова точка в програмах з картом визначається за переднім колесом (колесами) карта, яке має знаходитися за стартовою лінією до подачі стартового сигналу.
Гонщик може за бажанням їхати на карті, відштовхуватися ногою або бігти.
Гонщик не може задавати темп, рухаючись попереду собак, або будь-якими іншими способами примушувати собак рухатися уперед.
Пункти перетримки залишених собак мають бути розташовані як мінімум кожні 3 км і можуть бути суміщені із звичайними контрольними пунктами. Вони можуть бути забезпечені стейк-аутом і водою. Собакам, залишеним на цих пунктах, заборонено брати участь у подальших етапах.
Якщо собака втрачає здатність або відмовляється рухатися уперед, а можливість залишити собаку відсутня, гонщик знімається з дистанції на цьому етапі. В цілях безпеки транспортування собак на карті категорично заборонене у всіх класах.
Команда, що не звільнила стартовий коридор (мінімальна дистанція – 30 метрів) до стартового часу наступної команди, може бути дискваліфікована.
У парних стартах наприкінці стартового коридору і в будь-якому іншому місці, де два коридори траси сходяться в один, перевагу на дорозі має той учасник, чий собака-лідер знаходиться попереду.
Команда вважається такою, що фінішувала, коли собака перетнув фінішну межу. Інші методи обліку часу можливі, якщо гонщики або керівники команд були про це офіційно проінформовані до першого старту на перегонах.
Фінішна зона, де застосовується правило “Без права на перевагу”, має бути завдовжки 150 метрів.
Учасник, який показав найкращий підсумковий час у своєму класі, оголошується переможцем.
У разі рівного часу учасники посідають однакову фінішну позицію.

10. Правила проходження трас.
Команда і гонщик мають пройти всю трасу, встановлену організатором перегонів.
Якщо собаки зійшли з траси, гонщик зобов’язаний повернути їх на трасу в те місце, з якого вони зійшли.
Будь-який гонщик, що скористався протягом перегонів будь-яким іншим транспортним засобом крім того, на якому він бере участь у змаганні, має бути дискваліфікований.
Учасникам заборонено створювати перешкоди іншим гонщикам.
У разі здійснення обгону гонщик, що обганяє, може вимагати поступитися дорогою не раніше, ніж його собака-лідер буде знаходитись у межах 15 метрів від учасника, що рухається попереду.
Під час обгону команда, яку обганяють, зобов’язана забезпечити можливість безперешкодного проходу команди, що обганяє. За командою “Трасу!” учасник і упряжка зобов’язані притиснутися до одного боку траси і сповільнити швидкість. За командою “Стоп!” команда, яку обганяють, зобов’язана зупинитися.
Командам може бути надана рівна допомога з боку посадових осіб, які перебувають на позначених на трасі пунктах, відповідно до рішення головного судді перегонів.

11. Додаткові правила.
Кожен учасник може мати резервних собак, яких має право вибирати для участі перед стартом для відповідності мінімальним і максимальним вимогам класу. Організатори мають встановити максимальну кількість резервних собак для кожного класу.
Організатори перегонів можуть встановлювати додаткові вимоги та обмеження, які відповідають місцевим умовам та не суперечать загальним вимогам до забезпечення безпеки тварин.

12. Контрольні пункти та зупинки на відпочинок.
Заборонено залишати будь-яке сміття на трасі. Все сміття має бути доставлено до фінішу, контрольних пунктів або інших точок, визначених організаторами.
Стоянки і зупинки на відпочинок мають бути обладнані за межами траси. Собаки та обладнання не можуть залишатися на трасі. Гонщик не може залишатися на трасі більше за необхідний час.
Контрольні пункти, стоянки і зупинки на відпочинок мають бути приведені у порядок і почищені командами перед виходом на трасу.
Гонщики мають відмітитись на контрольних пунктах перед продовженням руху.
У випадку відсутності на контрольному пункті посадової особи, і організатором не були надані вказівки щодо цього контрольного пункту, гонщик зобов’язаний самостійно подбати про підтвердження відвідання цього контрольного пункту, оповістити щодо цього офіційних осіб на наступному контрольному пункті.
Головний суддя перегонів, офіційна особа або ветеринар перегонів можуть зняти команду або собаку з перегонів через неможливість завершення дистанції.